Általános Szerződési Feltételek
Hatályos: 2022-06-10
-
Általános Szerződési Feltételek
- 1. Tájékoztató
- 2. Üzemeltetői adatok
- 3. Megvásárolható termékek és szolgáltatások köre
- 4. Rendelési információk
- 5. Rendelés menete
- 6. Regisztráció
- 7. A megrendelések feldolgozása
- 8. Fizetési módok, díjak
- 9. Szállítási és számlázási információ
- 10. Adatbeviteli hibák javítása
- 11. Jótállás, garancia
- 12. Szavatosság
- 13. Elállás joga
- 13.1. Elállási jog gyakorlásának menete
- 14. Adatkezelés
- 15. Jogérvényesítési lehetőségek
Általános Szerződési Feltételek
1. Tájékoztató
Amennyiben vásárlója, illetve aktív felhasználója kíván lenni GaBit.hu Webáruházunknak (továbbiakban Webáruház), figyelmesen olvassa el az Általános Szerződési Feltételeinket (továbbiakban: ÁSZF) és kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve.
2. Üzemeltetői adatok
Cégnév | SZ & P Hungary Consulting Kft. |
Székhely | 4461 Nyírtelek, Deák F út 27. |
Adószám | 14860388-2-15 |
Cégjegyzékszám | 15-09-074702 |
Kibocsájtó cégbíróság | Nyíregyházi Törvényszék Cégbíróság |
Szerződés nyelve | Magyar |
Elektronikus elérhetőség | info@gabit.hu |
Telefonos elérhetőség | +36 30 282 0020 (normál díjszabású) |
Ügyfélszolgálat nyitvatartása | Telefonon Munkanapokon 9-14 óráig |
Bank | Unicredit Bank |
Számlaszám | 10918001-00000103-85340000 |
Szervizpont címe | 2766 Tápiószele Őrhegy út 5. |
3. Megvásárolható termékek és szolgáltatások köre
- Informatikai eszközök (IT)
- Háztartási Cikkek
- Elektronikai cikkek
- Mobil
- Szépségápolás
- Barkács
- Tisztítás
- Játék
- Média és Iroda
- Divatáru
- Otthon és dekor
- Sport, kültér
- Egyéb termékek
4. Rendelési információk
A megjelenített termékek kizárólag online rendelhetők meg, futár által történő házhoz szállítással, vagy csomagautomatás átvétellel.
A termékekre vonatkozóan megjelenített árak tartalmazzák a törvényben előírt ÁFÁ-t, ami 27%. Ez az információ minden terméknél jól láthatóan megjelenítésre kerül a termék adatlapján. Ezek azonban nem tartalmazzák a házhoz szállítás díját. Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra. A részletes szállítási díjszabás megtekinthető a Szállítási feltételeknél.
A webáruházban található termékkategóriák között böngészhet. Ha olyan kategóriába lép, ahol termékek találhatók, akkor ott megtekintheti egy-egy termékek rövid leírását, árát, egyéb tulajdonságait.
Ha bővebb információt szeretne kapni a termékről, akkor kattintson a termék képére vagy nevére. Ekkor a termék oldalára jut el, ahol a termékről részletesebb tájékoztatást kaphat.
5. Rendelés menete
- A "kosárba"/"kosárba rakom" gombok egyikére kattintva a terméket a Kosárba helyezheti. A termékeket a Kosárba helyezheti bejelentkezés nélkül is. A regisztrációt a regisztráció menüpont alatt találja. Ha Ön regisztrált vásárló, de elfelejtette jelszavát, használja az "Elfelejtett jelszó" emlékeztetőt. Ha itt megadja a regisztrált e-mail címét, akkor a jelszavát e-mailben elküldjük Önnek. Bejelentkezés a "belépés" menüpontban lehetséges. Itt adja meg regisztrált e-mail címét és jelszavát, majd nyomja meg a belépés gombot. Ha sikeres a belépés, akkor ebben az ablakban megjelenik az Ön regisztrált e-mail címe és a kilépés gomb, mely segítségével elhagyhatja az áruházat.
- A kosár tartalmát a Kosár menüpont segítségével ellenőrizheti, szerkesztheti. Itt megtekintheti és módosíthatja azt, hogy a kosárba tett termékből milyen mennyiséget kíván rendelni. Lehetőség van a kosár teljes kiürítésére is. Amennyiben szeretne további terméket kosárba helyezni, válassza a „vásárlás folytatása” gombot Ha minden rendben van és a megrendelés mellett döntött akkor a "Tovább a Pénztárhoz" gombot megnyomva a szállítási és számlázási adatok megadása után, majd a Vásárlási feltételek elfogadását követően véglegesítheti a megrendelését a "Megrendelés" gombra kattintva.
- Miután véglegesítette rendelését a megadott e-mail címére küldünk Önnek egy automatikus visszaigazolást, amely tartalmazza megrendelése adatait. Amennyiben nem kap ilyen levelet a rendszer nem fogadta el megrendelését. Ilyen esetben kérjük, ellenőrizze, hogy helyes email címet adott meg, illetve vegye fel velünk a kapcsolatot.
- Miután elvégeztük megrendelésének feldolgozást a megadott e-mail címére küldünk Önnek egy megrendelési visszaigazolást, a termék kiszállítására csak ezt követően kerül sor.
- A megrendelésének állapotát a megrendelés lezárásáig figyelemmel kísérheti a Fiókja alatt. Itt megtalálhatja az összes eddigi megrendelését is, amit a webáruházban elküldött. Minden megrendelés egy egyedi megrendelés számmal azonosítható.
6. Regisztráció
- Amennyiben vásárolni szeretne a Webáruházban, úgy az első vásárlás alkalmával megadhatja a vásárláshoz szükséges adatokat is, így a nevét, számlázási és szállítási adatait, e-mail címét, valamint a későbbi belépéshez szükséges jelszavát. A rendelések követése, valamint a korábbi rendelések követése érdekében célszerű regisztrálni, hiszen a rendszer a regisztrációnál megadott adatok alapján automatán kitölti a szállítási és számlázási űrlapot, így a további vásárlások során sokkal gyorsabban tud ismételten vásárolni.
- A regisztráció véglegesítése előtt szükséges a regisztrációs feltételek elfogadása is. A regisztrációt e-mailben visszaigazolja a rendszer. A vevő köteles az általa megadott jelszót bizalmasan kezelni. Amennyiben az azonosítás során a vevő egyedi azonosítója és jelszava helyes megadását követően a vevő adatai arra jogosulatlan harmadik személy birtokába kerültek, az ebből eredő károkért, illetve hátrányokért az Adatkezelő felelősséget nem vállal.
- A felhasználók e-mail címük megadásával hozzájárulnak ahhoz, hogy a szolgáltató technikai jellegű üzenetet küldjön számukra. A regisztrált adatokat az üzemeltető kérelemre törli a rendszerből. A törlési kérelem biztonsági okokból csak akkor lesz érvényes, ha a törlési kérelmet a felhasználó e-mailben megerősíti, így elkerülhető, hogy valaki más szándékosan vagy tévedésből mást töröljön a regisztrációs adatbázisból.
- A regisztrációt az e-mail cím azonosítja, azaz minden e-mail címet csak egyszer lehet regisztrálni. A regisztráció semmilyen kötelezettséggel nem jár.
7. A megrendelések feldolgozása
- A megrendelések feldolgozása munkanapokon 9-14 óráig történik.
- A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására, amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, az azt követő munkanapon kerül feldolgozásra.
- Általános teljesítési határidő, a visszaigazolástól számítva a raktáron lévő termékek esetében 1-5 munkanap. Abban az esetben, ha a termék nincs raktáron 1-4 hét. A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, bizonyos esetekben illusztrációként szerepelnek. Cégünk nem vállal felelősséget az esetleges technikai ismertetők a beszállító, vagy rajta kívül álló okok miatt történő előzetes bejelentés nélküli változása miatt.
- Fenntartjuk a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészben. Részben történő teljesítés kizárólag a megrendelővel történő egyeztetést követően kerülhet sor. A termék vételárának előre történő kiegyenlítése esetén visszautalásra kerül az összeg küldőjének részére.
8. Fizetési módok, díjak
A megrendelt termék fizetésének módjai.
8.1 Utánvét
- A terméket a Sameday, MPL vagy a FoxPost futárszolgálat szállítja ki az Ön által megadott címre, ahol a készülék árát a futárnak kell készpénzben, vagy amelyik futárszolgálat biztosítja a bankkártyás fizetést, úgy tetszés szerint kifizetni.
- Kérjük a csomagot kézbesítéskor a kézbesítő előtt szíveskedjék megvizsgálni, és esetlegesen a termék(ek)en, csomagoláson észlelt sérülés esetén kérje jegyzőkönyv felvételét és ne vegye át a csomagot. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt nem áll módunkban elfogadni.
- Az utánvét a termék árától függetlenül saját webáruházas megrendelés esetén (gabit.hu) a rendelés összegének a 1%-a, de minimum 500 Ft kezelési költség kerül felszámításra.
- Csomagautomatába történő rendelés esetén az automatánál kizárólag bankkártyával lehet fizetni.
8.2. Banki előre utalás
- Ha már visszaigazoltuk az Ön megrendelését, akkor a visszaigazoló e-mailben megtalálja a bankszámlaszámunkat és a megrendelésszámot, melyre hivatkozni kell az átutalás során. Amennyiben az átutalt összeg megérkezik számlaszámunkra, azt követően adjuk fel a futárszolgálattal a terméket.
- Banki átutalás esetén fizetési költséget nem számolunk fel, tehát a vásárlás értékétől függetlenül a fizetés a vevők részére mindig ingyenes.
8.3 Bankkártyás fizetés Barion rendszerén keresztül
A Barion online fizetési rendszer 2015 óta biztosít online bankkártyás fizetési lehetőséget, mára már több mint 13000+ webshopban találkozhatnak a fizetési felülettel a vásárlók. Számos bankkártyás fizetési opció mellett, az azonnali fizetésre épülő szolgáltatások is elérhetők a portfólióban.
Bankkártyás fizetés esetén fizetési költséget nem számolunk fel, tehát a vásárlás értékétől függetlenül a fizetés a vevők részére mindig ingyenes.
9. Szállítási és számlázási információ
9.1 Szállítási módok
- Házhozszállítás futárszolgálattal.
- Csomagautomata (Sameday, FoxPost)
A webáruház megrendeléseit az MPL és Sameday futárszolgálat futárjai kézbesítik.
Csomagautomatába is kérheti a kiszállítást. A Sameday csomagautomatáit használjuk jelenleg.
Sameday Csomagautomatákról bővebben tájékozódhat az alábbi webcímeken:
9.2 Szállítási díjak
- A házhoz szállítás díja egységesen Bruttó 1990 Ft.
- A csomagautomatákba való szállítás díja egységesen Bruttó 1290 Ft.
9.2 Egyéb szállítási információk
A csomagok kézbesítése munkanapokon történik 8-17 óra közötti időszakban. Amennyiben ebben időszakban nem tartózkodik otthon, szállítási címként célszerű (amennyiben van rá lehetősége) munkahelyi címet megadni, vagy csomagautomatába kérni a csomagot.
9.3 Felhívás a csomagok átvételével kapcsolatosan
Kizárólag abban az esetben rendelje meg a kívánt termékeket, amennyiben a csomag átvételekor ki tudja fizetni annak díját a futárnak. Át nem vett, visszaküldött csomagok esetén a visszaszállítás díját a megrendelőre terheljük, újra küldését kizárólag a csomag ellenértékének előre történő kiegyenlítése esetén áll módunkban ismételten elindítani.
9.4 Szállítási határidő Black Friday megrendelések, ünnepi időszakban november 1- január 31-ig
A megrendelés rögzítését, majd véglegesítését követően az Ön által kiválasztott termékek maximum 15 munkanapon belül kerülnek kiszállításra futárszolgálat által.
9.5 Számlázással kapcsolatos tudnivalók
A számlát és a garanciajegyet mindig a vevő által megrendelt e-mail címre, elektronikus számlaként és elektronikus garanciajegyként küldjük el, vagy a vásárlást követően e-mail linken keresztül éri el a vevő. Külső partneri oldalon történő vásárlás esetén, a számlát csatolmányként találja meg az adott oldalon, ha arra lehetőség van. Amennyiben nincs úgy a korábban felsorolt módokon juttatjuk el a vevőhöz a számlát és a garanicajegyet.
10. Adatbeviteli hibák javítása
Az Ügyfélnek a rendelés bármely szakaszában és a megrendelés Szolgáltató részére való elküldéséig a Webáruházban bármikor lehetősége van az adatbeviteli hibák javítására a megrendelési felületen (pl. termék törlése a kosárból a „Törlés” feliratra kattintva).
11. Jótállás, garancia
11.1. Kötelező jótállás
A Szolgáltatót termékeire vonatkozóan a Polgári törvénykönyv és a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján jótállási kötelezettség terheli, amely azt jelenti, hogy a jótállás időtartama alatt a felelősség alól csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba a termék nem rendeltetésszerű használatára vezethető vissza.
A jótállás időtartama (a jótállási idő) a tényleges teljesítéssel, tehát a terméknek az Ügyfél részére történő átadásával, vagy ha az üzembe helyezést a Szolgáltató vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napja.
Tartós fogyasztási cikknek minősülnek az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Kormányrendelet mellékletében felsorolt termékek, melyekre a jogszabály az alábbi időtartalmat írja elő.
11.2. A jótállás időtartama
- 10'000 forintot elérő, de 100'000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év,
- 100'000 forintot meghaladó, de 250'000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,
- 250'000 forint eladási ár felett három év.
A rendelet (tárgyi) hatálya csakis az új, Magyarország területén kötött fogyasztói szerződés keretében értékesített és a rendelet mellékletében felsorolt termékekre vonatkozik.
Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék Ügyfél részére való átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát:
- szakszerűtlen üzembe helyezés (kivéve, ha az üzembe helyezést a Szolgáltató, vagy annak megbízottja végezte el, illetve ha a szakszerűtlen üzembe helyezés a használati-kezelési útmutató hibájára vezethető vissza)
- rendeltetésellenes használat, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása,
- helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás,
- elemi kár, természeti csapás okozta.
11.3. Jótállás keretébe tartozó hiba esetén
-
Kérjük az Ügyfelet, hogy az adott termék gyártójához forduljon elsőként. A gyártók általában biztosítanak termékregisztrációhoz kötött garanciaidő kiterjesztést. Ezt a regisztrációt érdemes kihasználni, amint átvette a terméket. További infó: 11.6-os pontban
-
Az Ügyfél választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a Szolgáltatónak a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a termék hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével az Ügyfélnek okozott érdeksérelmet.
-
Ha a Szolgáltató a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a Fogyasztó érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha az Ügyfélnek a kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, az Ügyfél – választása szerint – a vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát a Szolgáltató költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
-
Ha az Ügyfél a termék meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a Szolgáltató köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza. A kijavítást vagy kicserélést – a termék tulajdonságaira és az Ügyfél által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, az Ügyfél érdekeit kímélve kell elvégezni. A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.
-
A kijavítás során a termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.
-
Nem számít bele a jótállási időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt az Ügyfél a terméket nem tudja rendeltetésszerűen használni. A jótállási idő a terméknek vagy a termék részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) termékre (termékrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik.
-
A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik.
-
A Szolgáltató jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Az Ügyfelet azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Ezen korlátozásoktól függetlenül az Ügyfelet a jótállásból fakadó jogok a szavatosság pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.
-
A jótállás nem érinti az Ügyfél jogszabályból eredő – így különösen kellék- és termékszavatossági, illetve kártérítési – jogainak érvényesítését.
-
Ha a felek között jogvita alakul ki, melyet békés úton rendezni nem tudnak, az Ügyfél Békéltető testületi eljárást kezdeményezhet, a Jogérvényesítési lehetőségek pontban feltüntettettek alapján. A 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján a rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket - a járművek kivételével - az üzemeltetés helyén kell megjavítani.
Ha a kijavítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a vállalkozás, vagy - a javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén - a javítószolgálat gondoskodik.
11.4. További garanciális ügyintézéssel kapcsolatos információ
-
Az új, után gyártott akkumulátorokra beszállítótól függően 6 hónaptól 2 évig terjedő garanciát vállalunk.
-
Termék meghibásodása esetén, a telefonos ügyfélszolgálaton kaphat bővebb felvilágosítást a teendőkről, illetve további elérhetőségeink valamelyikén.
-
A termékek garanciális szervizpontjára történő eljuttatásának költsége a vásárlót terheli. A meghibásodott készüléket közvetlenül webáruházunk szervizpontjára is visszaküldheti a 2766, Tápiószele, Őrhegy út 5. címre. Portósan küldött csomagokat nem vesz át átvevőpontunk, azt minden esetben visszaküldi a feladónak.
-
A csomag cégünkhöz történő beérkezését követően, videó kamerával rögzítésre kerül a csomag kibontása, illetve a visszaküldött termék megvizsgálása. Erre az esetleges későbbiekben történő félreértések elkerülése végett van szükség. (például, hogy a visszaküldött termék sérült, vagy hiányos volt)
-
Amennyiben a jótállás keretein belül leadott termék nem hibás, abban az esetben Bruttó 8000 Ft bevizsgálási díjat számlázunk, valamint a termék visszajuttatásának (futár) költsége is a vásárlót terheli, amit utánvét formájában kell megfizetni a termék átvételekor.
-
Az elkészült garanciális termékeket cégünk ingyenesen futárszolgálattal juttatja vissza a vevők részére. Az át nem vett termékek után napi bruttó 600 Ft tárolási díjat számítunk fel, 6 hónap után a termék az SZ & P Hungary Consulting Kft tulajdonát képzi.
11.5. Önkéntes jótállás
Szolgáltató az általa értékesített termékekre vonatkozóan a Weboldalon, a Termék ismertetőjében megjelölt időtartamú jótállást (garancia) vállal, amely a kormányrendelet szerinti időtartamnál hosszabb is lehet. Szolgáltató az egyes termékekre vonatkozó jótállás időtartamát legkésőbb a termék Ügyfél általi átvételekor kiküldött elektronikus garanciajegyen (jótállási jegyen) szereplő adatok útján közli. Jelen pontban meghatározott Önkéntes jótállás kizárólag a Szolgáltató és a Polgári törvénykönyvben meghatározott fogyasztók között kötött szerződésekre vonatkozik.
11.6. Gyártói jótállás / Gyártói garancia
- A kötelező 1-3 éves (a már említett törvényben szabályzott) jótálláson felül egyes gyártók további garanciát úgynevezett gyártói garanciát vállalnak a termékeikre.
- A gyártói garancia feltételeiről - mivel azok gyártónként eltérőek - részletes leírást és tájékoztatást közvetlen a gyártótól tud kérni a vásárló, általában a gyártók egy garanciális feltételeket is tartalmazó leírást mellékelnek a termék mellé.
- Egyes gyártói garanciák regisztrációhoz kötöttek.
- A könnyebb eligazodás érdekében a https://portal.gabit.hu oldalon kihelyezett Garancia menüpont alatt a vásárlók elérhetik a gyártó honlapját és egyéb elérhetőségeiket is. További feltételekről ott tájékozódhatnak.
- A gyorsabb ügyintézés érdekében a gyártói garanciával rendelkező termékeket érdemes - ha lehetősége van rá a vásárlónak - közvetlen a gyártói márkaszervízbe eljuttatni, így akár 1-2 héttel is lerövidülhet a javítási idő.
11.7. Adatbányász, mine, miner, egyes BTC termékek garanciája
Ezen termékek nem fogyasztók számára készültek, nem irodai vagy otthoni, hanem iparszerű használatra szánt speciális célhardverek. A jelenleg rendelkezésre álló technika korlátai miatt a gyártó a garancia idejét 3 vagy 6 hónapban határozta meg (a pontos információ megtalálható a terméklapon). A fogyasztó tudomásul veszi, ezeket a termékeket csak vállalkozások vásárolhatják meg. Tudomásul veszi a fogyasztó, hogy amennyiben mégis megvásárolja ezen terméket, a termékre a szavatossági/jótállási igény a gyártó által megadott határidőn túl nem érvényesíthető.
12. Szavatosság
12.1. Kellékszavatosság
- Az Ügyfél a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet.
- Fogyasztói szerződés esetén az Ügyfél az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait az Ügyfél érvényesíteni már nem tudja.
- Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén a jogosult az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.
- Az Ügyfél – választása szerint – kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ügyfél által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést az Ügyfél nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Szolgáltató költségére az Ügyfél is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
- Az Ügyfél a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.
- Az Ügyfél köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni a Szolgáltatóval.
- Az Ügyfél közvetlenül a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
- A szerződés teljesítésétől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha az Ügyfél igazolja, hogy a terméket a Szolgáltatótól vásárolta (számla vagy a számla másolatának bemutatásával). Ilyen esetben a Szolgáltató csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája az Ügyfél részére történő átadást követően keletkezett. Amennyiben a Szolgáltató bizonyítani tudja, hogy a hiba oka az Ügyfélnek felróható okból keletkezett, nem köteles az Ügyfél által támasztott szavatossági igénynek helyt adni. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már az Ügyfél köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
- Ha az Ügyfél a szavatossági igényét a terméktől - a megjelölt hiba szempontjából - elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.
12.2. Termékszavatosság
- A termék (ingó dolog) hibája esetén a fogyasztónak minősülő Ügyfél – választása szerint – a kellékszavatossági jogot vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
- Az Ügyfelet azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét az Ügyfél a gyártóval szemben érvényesítheti.
- Termékszavatossági igényként az Ügyfél kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén az Ügyfélnek kell bizonyítania. Egy termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
- Termékszavatossági igényét az Ügyfél a termék, gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. Az Ügyfél a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.
- Az Ügyfél termékszavatossági igényét az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A Ptk. értelmében gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója. A gyártónak, forgalmazónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania. A gyártó, forgalmazó kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
13. Elállás joga
- A távollevők között kötött szerződésekről szóló, 45/2014. kormányrendelet szabályozása értelmében a fogyasztó a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 naptári napon belül indoklás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket. Jelen tájékoztató hiányában jogosult a fogyasztó 12 hónap elteltéig gyakorolni az elállási jogát.
- Az elállási jog gyakorlása esetén a fogyasztót a termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli, a vállalkozás azonban követelheti a nem rendeltetésszerű használatból adódó anyagi kár megtérítését.
- Bizonyos esetekben azonban nem illeti meg a fogyasztót az elállási jog. Ilyen esetek az alábbiak:
- Olyan termék esetén, melynek ára a vállalkozás által nem irányítható pénzpiaci mozgások, ingadozásoktól függ.
- Kifejezetten a fogyasztó kérésére, az ő által szabott igények alapján egyedi kérésének megfelelően került előállításra, gyorsan romló élelmiszerek esetén.
- Hang, illetve kép, vagy szoftver esetén, ha a csomagolását felbontotta.
- A vállalkozó a termék visszaérkezését követően a kormányrendelet értelmében haladéktalanul, de legkésőbb 30 napon belül visszatéríti a termék vételárát a fogyasztó részére.
13.1. Elállási jog gyakorlásának menete
- Amennyiben élni szeretne elállási jogával annak jelzését megteheti a megadott elérhetőségeink valamelyikén írásban, vagy telefonon. Postai úton írásban történő jelzés alkalmával a postára adás időpontját vesszük figyelembe, telefonon történő jelzés alkalmával pedig a telefonon történő jelzését. Postai úton történő jelzés esetén feltétlenül ajánlott küldeményként adja fel jelzését, így tudja igazolni a postára adás dátumát.
- A megrendelt terméket postai úton, vagy futárszolgálat segítségéve juttassa a cégünk címére. Fontos, hogy a termék visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségek a Vásárlót terhelik, a portósan (utánvéttel) küldött csomagokat cégünknek nem áll módjában átvenni. Igény szerint cégünkkel szerződésben álló futárszolgálatot értesíthetjük csomagfeladási szándékáról, annak díját a csomag feladásakor a futárnak kell megfizetni.
- Kiemelten ügyeljen a termék rendeltetésszerű használatára, ugyanis a nem rendeltetésszerű használatából eredő károknak megtérítése a Vásárlót terheli, a Vásárló felel a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért.
- A csomag cégünkhöz történő beérkezését követően, videó kamerával rögzítésre kerül a csomag kibontása, illetve a visszaküldött termék megvizsgálása. Erre az esetleges későbbiekben történő félreértések elkerülése végett van szükség. (például, hogy a visszaküldött termék sérült, vagy hiányos volt) A termék feladását követő tizennégy napon belül a Vásárló által megadott bankszámla számra, vagy a vásárláskor használt bankkártyára visszatéríti a termék vételárát. (egyeztetés alapján postai úton történő visszajuttatás is lehetséges)
14. Adatkezelés
A webáruház oldalainak böngészésével, továbbá megrendelésének rögzítésével elfogadja az Sz & P Hungary Consulting Kft. által üzemeltetett GaBit.hu Webáruház általános szerződési feltételeit, továbbá adatkezelési elveit.
A részletes Adatkezelési Tájékoztató elérhető ezen a webcímen: https://portal.gabit.hu/adatkezelesiTajekoztato
15. Jogérvényesítési lehetőségek
15.1. Panaszügyintézés
-
Az Ügyfél a termékkel vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:
- E-mail: ugyfelszolgalat@support.gabit.hu
- Telefonos ügyfélszolgálat nyitva tartás: +36 30 282 0020 (normál díjszabású) Munkanapokon 09:00-14:00-ig
- Vásárlói ügyfélszolgálat (Vevőszolgálat) központi cím: 4461 Nyírtelek, Deák Ferenc út 27.
-
A hatályos jogszabályok értelmében a szóbeli panaszt a Szolgáltató azonnal kivizsgálja, és szükség szerint orvosolja, amennyiben a panasz jellege ezt megengedi. Ha az Ügyfél a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, akkor a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben azt az Ügyfélnek átadja, telefonon közölt szóbeli panasz esetén azt az Ügyfélnek legkésőbb az írásbeli panaszról szóló részben meghatározott érdemi válasszal egyidejűleg megküldi, és a továbbiakban az írásbeli panaszra vonatkozóan rendelkezések szerint jár el.
-
A telefonon közölt szóbeli panaszt a Szolgáltató kötelezően egy egyedi azonosítószámmal látja el, ami a panasz visszakereshetőségét segíti. Ezt a számot a Szolgáltató az Ügyféllel köteles közölni.
-
A Szolgáltató az írásbeli panaszt a beérkezését követően harminc napon belül köteles megvizsgálni és érdemben megválaszolni továbbá intézkedni arról, hogy a válasz az Ügyfélhez eljusson. Ha a panaszt a Szolgáltató elutasítja, köteles álláspontját az elutasításra vonatkozó érdemi válaszában megindokolni.
-
A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát a Szolgáltató köteles öt évig megőrizni.
-
A Szolgáltató az Ügyfél által előterjesztett kifogásokat a közvetlen elérhetőségeken fogadja.
15.2. Egyéb jogérvényesítési lehetőségek
Amennyiben a Szolgáltató és az Ügyfél között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva az Ügyfél számára:
15.2.1 Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál
Amennyiben Ügyfél fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról.
15.2.2 Békéltető testület
A termékek minőségével, biztonságosságával és a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, valamint a szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos fogyasztói jogvita bíróságon kívüli, békés rendezése céljából az Ügyfél eljárást kezdeményezhet a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testületnél illetve fordulhat a Szolgáltató székhelye szerint illetékes szakmai kamara mellett működő békéltető testülethez. Békéltető Testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak minősül a külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.
Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszáma: (42) 311-544, (42) 420-180
Fax száma: (42) 311-750
E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu
Az Ügyfél lakóhelye (tartózkodási helye) alapján az alábbi linken elérhető békéltető testületekhez fordulhat a fogyasztói jogvita rendezése érdekében. Békéltető Testületek Listájáért kattintson ide: https://bekeltetes.hu/
Szolgáltató köteles a Békéltető testületi eljárásokban részt venni. Jelen pont értelmében együttműködésnek minősül a válaszirat küldése is.
Online adásvételi szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén a fogyasztók az online vásárláshoz kapcsolódó, határon átnyúló jogvitáikat elektronikusan rendezni tudják a következő linken elérhető online platformon keresztül beadott elektronikus panasz útján. Ehhez nem kell mást tenni, minthogy a fenti linken elérhető online platformon a fogyasztó beregisztrál, kitölt egy kérelmet hiánytalanul, majd elektronikusan beküldi a Békéltető Testület részére a platformon keresztül. Így a fogyasztók, a távolságok ellenére egyszerűen tudják érvényesíteni jogaikat.
Magyarországon a Budapesti Békéltető Testület (BBT) jogosult eljárni az online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekhez kapcsolódó határon átnyúló fogyasztó és kereskedő közötti jogvitákban.
15.2.3 Bírósági eljárás
Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 1952. évi III. rendelkezései szerint.
SZ & P Hungary Consulting Kft. - 2023